Three Songs for a Rainy Afternoon
„Das achtminütige „American Baby (Two-Part Invention in C)“ ist das Stück, zu dem ich immer wieder zurückkehre, gefesselt von einem E-Piano-Riff in Moll, das zwischen „She’s Not There“ von den Zombies und „Riders on the Storm“ von den Doors angesiedelt ist und eine Dynamik erreicht, die fast so subtil unerbittlich ist wie „Do It Again“ von Steely Dan. Die Kraft des Grooves verwandelt die subtile Leere des Textes in etwas Geheimnisvolles und Fesselndes. Tot Taylor‘s album „Frisbee“ is a sophsticated take on pop tropes and delivers.“ (Richard Williams, slightly revised)
„There’s both sunlight and shadows on the sophomore release from Malcolm Jiyane Tree-o, centered around the theme of a life of poverty in South Africa. The melodies on True Story cut to the soul—and sometimes deliver an uplifting surge, too, a sense of joy and sadness experienced simultaneously, the clash only amplifying their counterparts. The Johannesburg-based trombonist is joined by a core quartet of bassist Ayanda Zalekile, drummer Lungile Kunene, percussionist Gontse Makhene, and pianist-keyboardist Nkosinathi Mathunjwa, plus no small amount of guest contributors. The last song, „Name It Later“, is possibly breaking your heart.“ (Dave Sumner, slightly revised)
Ich fand das neue Album von Paul Newland, als ich in der August-Ausgabe von „Wire“ herumstöberte: ein Troubadour, der sich an Waldspaziergänge im „Epping Forest“ erinnert und gelebtes Leben in windumrauschtes Herbstlaub verwandelt. Clevelodes „Muntjac“: eine seltene Melange von Ambient Music und Songs, vorgetragen mit rührender, zugleich vollkommen kitschbefreiter Beiläufigkeit. „Grimston‘s Oak“. Wäre meine Ausgabe der Klanghorizonte am 25. Juli um 21.05 Uhr nur fünf Minuten länger, ich hätte dieses Lied untergebracht, zwischen Arushi Jain und dem neuen Streich von Warrington Runcorn New Town Development Plan.
2 Kommentare
Olaf Westfeld
Tot Taylor – lush, hypnotic Summer grooves
Malcolm Jiyane Tree-O – Storm Clouds gathering, the first fat raindrops are falling – heartbreaker indeed
Paul Newman – delicate sounds, an acoustic guitar in electronic surroundings, somehow laconic songwriting
Great Songs!
Michael
I found Paul Newland’s new album while browsing through the August issue of “Wire”: a troubadour who reminisces about walks in “Epping Forest” and transforms lived life into windswept autumn leaves. Clevelode’s “Muntjac”: a rare blend of ambient music and songs, performed with a touching, yet completely kitsch-free casualness. “Grimston’s Oak”. If my edition of Klanghorizonte on July 25 at 9.05 p.m. were only five minutes longer, I would have included this song between Arushi Jain and Warrington Runcorn New Town Development Plan’s new album.
Deepl Translation of the last paragraph