2024: Reissues & Discoveries
Wie in jedem Jahr habe ich viele (zu viele ?!) Schallplatten gekauft, die nicht 2024 erschienen sind, auf Flohmärkten, in Fachgeschäften. Hier eine Auswahl in unterschiedlichen, zum Teil spontan zusammengezimmerten Kategorien, ohne Reihenfolge.
Reissues
Taylor / Winstone / Wheeler: Azimuth // Aphex Twin: Selected Ambient Works II // Ank Anum: Song From The Motherland
Solo
James Newton: Axum // Steve Lacy: Straws // Rick Deitrick: Gentle Wilderness
ECM
Rabih Abou Khalil: Nafas // Egberto Gismonti: Dança Dos Escravos // Rainer Brüninghaus: Freigeweht
Jazz
Andreas Røysum Ensemble: Mysterier // Baikida E.J. Carroll: Orange Fish Tears // Pharoah Sanders: Thembi
Space
Tangerine Dream: Phaedra // Tony Scott: Music For Voodoo Meditation // Alva Noto & Ryuichi Sakamoto: Insen
Into The 90ies
Isotope 217: The Unstable Molecule // Karate: Unsolved // Jim O’Rourke: Eureka
The Roots Of The Rhythm Remain
Don Cherry & Latif Khan: s/t // Batsumi: s/t // Musiques & Tradition Du Monde: Bali (Musique Sacrée)
Musick To Play In The Dark
Tor Lundvall: Last Light // Henryk Gorecki: Symphony Of Sorrowful Songs (Gibbons, Penderecki, PNRSO) // Bark Psychosis: Codename: dustsucker
Bonus – Time Of The Season
In diesem Jahr hat Paul Auster seine kosmische Adresse geändert. Auch ihm zu ehren lese ich morgen „Auggie Wrens Weihnachtsgeschichte“ vor, die man sich HIER und HIER anschauen (die beiden Ausschnitte folgen in dem Film Smoke aufeinander) und HIER im Original lesen kann. Frohes Fest!
5 Kommentare
Jan Reetze
You can’t go wrong with „Phaedra“ and „Insen“.
Paul Auster, also one of these names … Well, maybe next year. Someone here recently mentioned Samantha Harvey’s „Umlaufbahnen“. As this was the third recommendation I received for tis book, I ordered the original („Orbital“). Something for the New Year.
Lajla
Euch allen ein feines Fest und viel Inspiration für 2025. 💫
flowworker
Lajlas Worten schliesse ich mich an.
Mein „präsent“ für alle von Lajla bis Martina,
from Jan til Jan and Brian and all other floaters
– and all readers known and unknown –
was my playlist of dreams, from yesterday.
m.e.
flowworker
Die Brüninghausplatte ist fantastisch.
m.e.
Brian W
Yes, it really is. I enjoyed as well yesterday. No bass. I have often thought Rainier was making a statement after all those years with Eberhard Weber. “Finally an album without that huge bass in the foreground!”