My fave 22 albums of 2024 (so far)

01. Beth Gibbons: Lives Outgrown
02. Shabaka: Perceive Its Beauty, Acknowledge Its Grace
03. Clevelode: Muntjac
04. Wayne Shorter: Celebration, vol. 1
05. Eric Chenaux: Delights Of My Life
06. Fred Hersch: Silent, Listening
07. Erik Honoré: Triage
08. Laurie Anderson: Amelia
09. Søren Skov Orbit: Adrift
10. Sidsel Endresen: Punkt Live Remixes, Vol. 2
11. Einstürzende Neubauten: Rampen
12. Julia Holter: Something In The Room She Moves
13. Kalma / Chiu / Honer: The Closest Thing To Silence
14. The Necks: Bleed
15. Jessica Pratt: Here In The Pitch
16. Warrington-Runcorn New Town Development Plan: Your Community Hub
17. Pan American & Kramer: Reverberarions of Non-Stop Traffic On Redding Road
18. Jon Hopkins: Ritual
19. Miguel Atwood Ferguson: Les jardins mystiques Vol. 1
20. Trygve Seim & Frode Haltli: Our Time
21. Rafael Toral: Spectral Evolution
22. Danish String Quartet: Keel Road

Die finale Liste am Nikolaustag.

In den letzten Klanghorizonten ist Erik Honoré ausführlich zu hören: HIER

Ein Interview mit Clevelode aka Paul Newland ist in Vorbereitung.

8 Kommentare

  • Michael Engelbrecht

    From daily bandcamp

    Under his Clevelode moniker, The Lowland Hundred composer Paul Newland uses synths, acoustic instruments, and his voice to evoke sylvan mystique. Muntjac was composed as a tribute to the 2400 hectare Epping Forest in northeast London, a setting with deep connections in the English cultural imagination, erstwhile home to writers like Mary Wollstonecraft and the subject of songs by Genesis and Paul McCartney. Newland’s gravelly voice alludes to the forest’s history on “High Beech” amid spacious piano chords, meandering guitar runs, and distant synths.

  • Michael Engelbrecht

    THE NECKS
    Bleed
    LP/CD Northern Spy NS168
    Release dates: CD/Oct 11 DL/Oct 18

    Australian minimalist-jazz trio The Necks‘ 20th studio album, Bleed, explores a sublime language of stillness. With a single, 42-minute composition, The Necks masterfully express the unspeakable beauty of decay and space in yet another totally distinct entry in a vast and stunning body of work.

    November 2024 tour dates

    Tue 5th – De Singel, Antwerp, Belgium Wed 6th – Boulez Saal, Berlin, Germany
    Fri 8th – A Jazz Supreme, Firenze, Italy Sat 9th – NovaraJazz Festival, Novara, Italy

    Sun 10th – Sonic City, Kortrijk, Belgium
    Tue 12th – Palac Akropolis, Prague, Czech Republic
    Wed 13th – Tivoli, Utrecht, The Netherlands
    Thu 14th – Bimhuis, Amsterdam, The Netherlands
    Fri 15th – Strange Brew, Bristol, UK
    Sun 17th – Jazztopad Festival / NFM, Wrocław, Poland Tue 19th – L’Auditori, Barcelona, Spain
    Wed 20th – Teatro Victoria Eugenia, San Sebastian, Spain Fri 22nd – Dom Omladine, Belgrade, Serbia
    Sat 23rd – Lauba Art Gallery, Zagreb, Croatia
    Sun 24th – Landesmusikschule Kufstein, Kufstein, Austria Tue 26th – Teatro Comunale, Vicenza, Italy
    Thu 28th – We Jazz Festival / G Livelab, Helsinki, Finland

  • Ingo J. Biermann

    Am 6. November sind sie in Berlin, im Pierre-Boulez-Saal. Ich habe schon eine Karte, aber da am selben Abend auch Meshell Ndegeocello (in einem recht kleinen Saal) auftreten soll (dafür suche ich seit Wochen schon regelmäßig nach Karten, aber es gibt nie welche…. und ich habe Sorge, dass ich dafür am Ende keine bekomme), kann es sein, dass ich meine Karte wieder abgebe, da ich die drei Herren im Frühjahr erst (mit Olaf in Neukölln) gesehen habe, Meshell Ndegeocello aber noch nie. Ihr letzter Berlin-Besuch im Herbst (nach 12 oder 13 Jahren Abwesenheit) war leider an mir vorbeigegangen.

  • Olaf Westfeld

    Schon gehört?
    Im Netz findet da sich noch (fast) keine Informationen zu – na ja, außer in dieser kleinen Nische. Ungewöhnlich, wenn das Album schon im Oktober erscheint.
    Ich würde sehr gerne zu dem Konzert gehen – aber das wird leider nix.

  • Olaf Westfeld

    😉 na klar – was haste denn gehört, also wie /und wie gut/ ist das album denn?
    In der Beschreibung steht ja was von „decay“ – wie passt zu deiner 13, „spectral Evolution“?

  • Michael Engelbrecht

    Toral und The Necks: total commitment is required

    „one of the most mesmerizing records of the year: an hour-long, labyrinthine, uninterrupted dream“ – das war damals zu lesen zu OPEN von The Necks …. das album, das BLEED noch am nächsten kommt.

    Still leicht schwebend ohne beat

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